Pe urmele popularului model C20, marca Xiaomi Himo a lansat bicicleta electrica complet pliabila Z20. Una dintre cele mai mari critici aduse modelului C20 a fost ca se plia doar partial. Ei bine, acum exista o bicicleta cu specificatii aproape identice, dar care poate fi pliata complet pentru a fi transportata cu usurinta. In aceasta recenzie, voi examina mai indeaproape Himo Z20 pentru a vedea daca au existat compromisuri majore.
Bicicletele electrice pliabile continua sa fie incredibil de populare si, in acest moment, exista mai multe optiuni ca niciodata. De fapt, exista atat de multe optiuni incat poate fi dificil sa stii exact ce bicicleta sa alegi.
Sunt un mare fan al marcii Xiaomi Himo, deoarece gama lor de biciclete electrice compacte si pliabile pare sa fie intotdeauna bine construita si, in general, fiabila. Bicicletele electrice Himo au, de asemenea, un raport calitate-pret excelent.
Un alt mare punct pozitiv este disponibilitatea: in 2020, intreaga situatie COVID a dus la o crestere masiva a popularitatii bicicletelor electrice si, prin urmare, multi dintre marii retaileri de biciclete online au epuizat rapid stocurile. Platformele de comert electronic au avut, ca intotdeauna, stocuri suficiente in depozitele lor europene.
Prima mea impresie despre Himo Z20 este ca are dimensiuni identice cu cele ale modelului C20, singura diferenta evidenta fiind capacitatea de a plia bicicleta complet la podea pentru a o transporta cu usurinta. Toate componentele sunt aceleasi, inclusiv motorul si bateria.
Himo Z20 vs. Himo C20
Deci, cum ramane cu Himo C20? Ei bine, daca nu aveti nevoie de o bicicleta electrica complet pliabila, este in regula. Cand comparati Z20 cu C20 una langa alta, nu exista nicio diferenta. Componentele bicicletei, motorul si bateria sunt toate identice. As spune ca, daca nu aveti prea mult spatiu pentru a depozita o bicicleta acolo unde locuiti si frecventati transportul public, atunci Himo Z20 ar fi alegerea evidenta.
De asemenea, daca doriti sa va puteti duce cu bicicleta la locul de munca, va fi mult mai usor cu versiunea pliabila. In continuare, voi trece rapid in revista specificatiile lui Z20.
Componente electrice
Dupa cum am mentionat mai devreme, nu par sa existe componente majore in ceea ce priveste componentele electrice utilizate intre Z20 si C20. Ambele biciclete utilizeaza acelasi motor cu butuc spate de 250 W si aceeasi capacitate a bateriei. Designul bateriei de la Z20 este diferit prin faptul ca se potriveste in interiorul cadrului si poate fi indepartata atunci cand bicicleta este pliata. Bateria de la C20 este integrata in exterior in grinda principala a cadrului.
Motor
Motorul cu butuc spate fara perii de 250 de wati va oferi o asistenta solida pe toate dealurile, cu exceptia celor mai abrupte. Exista 3 niveluri diferite de asistenta din care puteti alege: „0” inseamna ca nu exista niciun fel de asistenta, „1” este asistenta la pedalare si va oferi 30-70% din puterea totala disponibila, „3” este modul de putere maxima si va functiona numai cu controlul acceleratiei. In acest mod, asistenta la pedalare nu mai functioneaza, dar acceleratia va furniza 100% din puterea disponibila la cerere.
Acest lucru inseamna ca puteti merge pe plat fara a fi nevoie sa pedalati deloc sau puteti alege sa pedalati si sa folositi acceleratia pentru a adauga asistenta atunci cand aveti nevoie.
Asistenta la pedalare este asigurata prin intermediul unui senzor de cadenta, care masoara rotatia pedalei, ceea ce inseamna ca, daca va aflati la nivelul „1”, imediat ce incepeti sa pedalati, asistenta electronica se va activa si se va opri atunci cand va opriti din pedalat; trebuie remarcat faptul ca exista intotdeauna o scurta „depasire” atunci cand va opriti din pedalat.
Baterie
Bateria de 36v 10Ah (360Wh) este bine ascunsa in interiorul cadrului si poate fi scoasa cu usurinta pentru incarcare atunci cand bicicleta este pliata. In opinia mea, autonomia declarata de 80 km este putin optimista, desi, daca se utilizeaza o combinatie de asistenta de nivel „1” si „0”, ar trebui sa fie realizabila. Atunci cand este utilizat in modul de putere maxima (nivelul „3”), autonomia bateriei ar fi redusa la mai putin de 50 km, in special daca nu exista niciun fel de pedala din partea conducatorului.
Display
Afisajul LCD clar are aceeasi functionalitate ca si C20 si afiseaza autonomia bateriei, modul de asistenta si are o functie de declansare.
Componente
Inca o data, Himo Z20 isi imparte componentele cu C20, de la roti si anvelope pana la angrenajele Shimano si franele mecanice pe disc.
Angrenaj
Sistemul de transmisie Shimano cu 6 viteze este tipic pentru o bicicleta electrica pliabila din aceasta gama de preturi si ofera riderului o gama rezonabila de viteze pentru terenuri moderat accidentate. Din pacate, din cauza angrenajului fata mare si a rotii libere de 14-28t, gama de viteze nu va fi potrivita pentru a urca dealuri foarte abrupte, cu exceptia cazului in care sunteti dispus sa faceti eforturi mari pentru a asista motorul.
Schimbatorul spate Tourney si schimbatorul cu degetul mare functioneaza destul de bine, iar schimbarile de viteze sunt precise si usor de reglat odata ce cablul este putin intins.
Frane
Franele mecanice pe disc fara marca sunt bune, dar nu excelente. Intotdeauna am fost de parere ca este mai bine sa ai frane bune pe janta decat frane pe disc cu cablu ieftine. Isi fac treaba, dar se simt lenese si pot fi predispuse sa scartaie daca nu sunt reglate corect. As fi tentat sa montez etriere de frana de calitate superioara daca trebuie sa parcurgeti multe coborari abrupte.
Roti si anvelope
Rotile sunt din aliaj cu pereti dubli de 20 ″, 32h (fata) si 36h (spate); jantele folosite sunt CST 20 ″ x 2 ″ si ofera un nivel rezonabil de protectie impotriva intepaturilor, desi, personal, le-as schimba cu o pereche de anvelope Schwalbe Marathon Plus – le-am folosit pe propria bicicleta si nu am avut nicio intepatura in 6000 de km!
Kit cadru si finisaj
Cadrul si finisajul general al Himo Z20 sunt foarte bune, avand in vedere pretul de buget. Este construita dintr-un aliaj usor si pare foarte rezistenta. Toate elementele de finisare sunt la acelasi standard bun.
Bicicleta electrica Himo Z20
motor 250W
baterie Li-Ion 36V-10Ah
3 moduri de conducere
display LCD de inalta calitate
baterie detasabila
pompa de umflat roti incorporata
sistem dual de franare
sistem inteligent de putere
Intrebari generale Brand: HIMO
Tip: biciclete electrice
Model: Z20
Culoare: gri / alb / aur roz
Specificatii Max Rang (modul de asistenta la pedalare): ≤80KM
Distanta maxima (mod pur electric): ≤50KM
Sarcina maxima: 100KG
Baterie: 10Ah 36V (360Wh)
Motor: 250W DC motor DC
Viteza nominala a motorului: 326 rpm
Tensiune nominala: 36V
Timp de incarcare: aprox. 5 ore
Greutate si dimensiuni Greutatea produsului: kg 21,6
Greutatea pachetului: 27,5 kg
Dimensiunea produsului (L x l x h): 1470 x 550 x 1090 mm (desfasurat); 860 x 740 x 400 mm (pliat)
Dimensiunea pachetului (L x l x ih): 900 x 440 x 440 x 700 mm (L x l x ih): 900 x 440 x 700 mm (L x l x ih)
Continutul pachetului 1 x Bicicleta electrica HIMO Z20
1 x cheie
2 x pedala
1 x aparatoare de noroi fata din metal
1 x aparatoare de noroi spate din metal
1 x aparatoare de noroi fata din plastic
1 x aparatoare de noroi spate din plastic
1 x incarcator UE
1 x Manual de utilizare
Cui se adreseaza Himo Z20?
Xiaomi Himo Z20 este cu siguranta destinat in mod clar navetistilor si biciclistilor urbani, desi il pot vedea foarte popular printre biciclistii de agrement care cauta o modalitate distractiva si usoara de a explora zona locala.
Am incercat una dintre acestea pe diferite terenuri, inclusiv pe poteci de mlastina cu pietris si se descurca surprinzator de bine. Este deosebit de potrivita pentru condusul in mediul urban, unde trebuie sa parcurgeti adesea canale sau drumuri secundare accidentate.
Un lucru pe care potentialii cumparatori ar trebui sa-l aiba in vedere este greutatea: majoritatea bicicletelor electrice pliabile la acest pret sunt destul de grele, iar Z20 nu face exceptie. Daca aveti de gand sa o carati in mod regulat in sus si in jos pe scari, cantareste aproape 22 kg.
Concluzie
Imi place foarte mult caracterul practic al Himo Z20, are aceleasi dimensiuni ca si C20, cu avantajul de a fi complet pliabil. Este usor de instalat si se potriveste calaretilor de toate dimensiunile. Am putin peste 1,80 m si am gasit-o confortabila pentru plimbari scurte de aproximativ 30 – 40 km.
Singura mea nemultumire reala ar fi lipsa gamei de viteze, franele si greutatea; locuiesc intr-o zona rurala accidentata, asa ca gama de viteze nu va fi neaparat o problema pentru ciclistul urban mediu. Franele functioneaza si va vor opri, doar ca nu sunt bune si au avut tendinta de a scartai; acest lucru poate fi imbunatatit cu plasarea placutelor.
Daca franarea ar fi o problema, as fi inclinat sa investesc in niste etriere de frana mecanice TRP – acestea sunt cele mai bune etriere de frana mecanice pe care le puteti cumpara, dar au un cost suplimentar. In ceea ce priveste greutatea, daca o veti purta mult timp, veti avea cu siguranta un antrenament bun!
In ceea ce priveste motorul si bateria, aceasta ofera o asistenta excelenta. A fost dezamagitor faptul ca asistenta la pedalare a fost disponibila doar la nivelul 1, ar fi fost frumos sa vedem 3 niveluri de asistenta la pedalare cu optiunea de a folosi acceleratia. Daca doriti sa folositi motocicleta cu putere maxima, trebuie sa folositi doar acceleratia.
Ganduri finale
Dupa parerea mea, este una dintre cele mai bune biciclete electrice pliabile disponibile pentru pretul pe care il au. Este practic, versatil si bine construit. Motorul va oferi o asistenta mai mult decat suficienta pentru un motociclist obisnuit, iar autonomia este destul de respectabila. Aceasta este acum a patra bicicleta electrica din gama Himo pe care o conduc si toate m-au impresionat prin constructie si senzatia generala. Recomand cu caldura Himo Z20.
Te poate interesa si: