Testul nostru dezvaluie care sunt cele mai bune anvelope pentru a va mentine in siguranta si a economisi combustibil.
Ati mai auzit asta, anvelopele sunt singurul contact cu drumul, dar cauciucurile proaste nu doar ca degradeaza franarea pe carosabil umed, ci va pot costa mai mult in materie de combustibil.
Am testat anvelope de la o varietate de marci pentru a afla care sunt cele care ofera cea mai buna aderenta pentru a va mentine in siguranta, oferind in acelasi timp cel mai bun rafinament la condus pentru a reduce zgomotul in autoturism.
Pe masura ce preturile carburantilor cresc, anvelopele care economisesc combustibil devin tot mai importante si chiar si cele mai scumpe va pot economisi uneori bani pe termen lung daca imbunatatesc economia de combustibil.
Toate anvelopele testate au fost de tipul popular 225/45 R17, deoarece acestea sunt o dimensiune obisnuita, utilizata pe o gama larga de vehicule.
Am incercat anvelopele de aceeasi dimensiune in ultimul nostru test si am incoronat Continental drept castigator.
De data aceasta, Continental a revenit cu anvelopele PremiumContact 6 de lunga durata, alaturi de alegerile populare ale rivalilor de la Michelin si Dunlop. O alta revenire este cea a marcii olandeze Vredestein, care incearca sa demonstreze inca o data ca poate face fata marcilor mai cunoscute.
Top 9 cele mai bune anvelope
Hankook Ventus S1 evo3
Hankook obtine victoria aici pentru ca a dominat testele noastre pe vreme umeda.
Nivelurile de aderenta ale Ventus au fost demonstrate rapid in testul nostru de franare pe carosabil umed, masina oprindu-se in timp ce urmatorul cel mai bun set, Continental, inca mai avea masina la 20 km/h.
Desi nu este cel mai bun pe uscat, Hankook a tinut pasul cu jucatorii de top si s-a dovedit a fi un bun polivalent. Singurul dezavantaj real este scorul sau mediocru in ceea ce priveste economia de combustibil.
Michelin Pilot Sport 4
Castigatorul testului nostru din 2021, Michelin Pilot Sport 4 inca nu s-a retras ca fiind una dintre cele mai bune anvelope de pe piata.
Aceste anvelope au impresionat pe carosabil umed, depasind chiar si Hankook in testul de viraje pe carosabil umed si exceland in testul de franare pe uscat.
Economia de combustibil a fost cea mai slaba in acest caz, iar Michelin a creat si cel mai mult zgomot de anvelopa, impiedicandu-l sa ocupe locul intai.
Vredestein Ultrac
Un loc surpriza pe podium pentru revenirea noastra, Vredestein a reusit in aproape toate testele noastre.
In timp ce cei mai multi dintre noi si-au petrecut blocajul facand antrenamente, Joe Wicks, producatorul olandez de anvelope a petrecut timp dezvoltand Ultrac si asta se vede.
In testul acvaplanare, am fost impresionati de aderenta lor sigura si a continuat sa se ridice la nivelul castigatorului nostru si in alte domenii.
La fel ca si celelalte anvelope de top, insa, economia de combustibil a fost dezamagitoare, asa ca tineti cont de acest aspect daca parcurgeti multi kilometri.
Bridgestone Turanza T005
Daca economia de combustibil este cea mai importanta pentru dumneavoastra, opriti-va la Bridgestone Turanza.
Acesta a fost inaintea celorlalti in aceasta privinta, urmatorul cel mai bun facandu-se cu un deficit de eficienta de 4% fata de Bridgestone.
Totul se datoreaza unui design inteligent si greutatii, avand in vedere ca un cauciuc Turaza este cu peste un kilogram mai usor decat majoritatea rivalilor sai.
In rest, performantele sunt satisfacatoare, iar singura ingrijorare reala este scorul slab la franare, in care masina inca mai avea o viteza de 23 de km/h cand cei de pe podium o oprisera deja complet.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
Anvelopele Goodyear s-au ridicat la inaltimea cuvantului „F1” din denumire, oferind performante uluitoare de manevrabilitate pe uscat.
Aceasta aderenta sporita a oferit o senzatie excelenta a directiei si o performanta impresionanta si la franare.
Cauciucurile Eagle F1 le-a depasit pe cele Michelin in ceea ce priveste rezistenta la rulare si zgomotul anvelopei, dar nu cu mult.
Cu toate acestea, nu reuseste sa invinga Pilot Sport in ceea ce priveste capacitatea sa generala.
Continental PremiumContact 6
Avand un pret de aproximativ 700 de lei, Continental incepe sa isi arate varsta; performanta nu se potriveste cu pretul ridicat cerut.
PremiumContact s-a simtit relativ sigur in majoritatea mediilor, apropiindu-se de cei de pe podium pe uscat si oferind o performanta de franare excelenta.
Manevrabilitatea slaba din testele noastre pe ploaie si aderenta limitata a partii din fata pe carosabil umed au contrastat cu scorurile sale superbe in ceea ce priveste economia de combustibil.
Nokian Powerproof
Cauciucuri ieftine, Nokian este a doua cea mai ieftina anvelopa de pe aceasta lista si chiar depaseste cateva dintre rivalele sale.
Desi nu ofera timpi rapizi pe circuitul de manevrare, Nokian s-a simtit totusi stabil, iar la testul de franare, a fost la doar un metru in spatele Michelin-ului castigator.
Performantele pe teren umed au fost relativ medii, Nokian ramanand cu adevarat in urma doar la testul de economie de combustibil.
Cu toate acestea, pentru banii cheltuiti, Powerproof este un chilipir.
Pirelli P7
S-ar putea sa fiti surprins sa vedeti furnizorul oficial de anvelope de Formula 1 atat de jos pe aceasta lista, dar, la fel ca si in cazul Continental, performanta sa nu justifica eticheta de pret premium.
Pirelli nu a inspirat incredere pe carosabil umed, situandu-se aproape pe ultimul loc in multe dintre testele noastre si a fost cea mai scumpa anvelopa din lista noastra, cu putin peste 750 lei.
De asemenea, s-a simtit destul de moale in timpul testelor noastre de manevrabilitate pe uscat.
Un factor de rascumparare este performanta sa excelenta la testul de rezistenta la rulare, situandu-se imediat dupa Bridgestone in ceea ce priveste economia de combustibil.
Dunlop Sport Maxx RT2
In timp ce unele lucruri se imbunatatesc cu varsta, Dunlop Sport Maxx devine din ce in ce mai invechit si are nevoie urgenta de o actualizare.
Dunlop s-a clasat pe ultimul loc la testele noastre de manevrabilitate si franare pe carosabil umed – masina inca mai rula cu 40 km/h in momentul in care unii rivali deja contribuisera la oprirea completa a masinii.
Economia este un punct forte si a existat mai multa aderenta pe uscat, dar exista optiuni mult mai bune disponibile la acest pret.
Citeste si: Cele mai bune anvelope de iarna
Cum am testat
Am efectuat o serie de teste pe fiecare anvelopa, care au pus la incercare afirmatiile producatorilor intr-o serie de conditii uscate si umede. Dupa ce am notat performanta fiecarei anvelope, am masurat zgomotul si rezistenta la rulare.
Scorurile au fost apoi adunate si ponderate pentru fiecare categorie pentru a obtine un rating final general corect si precis.
Teste pe vreme umeda
Nu se poate nega faptul ca in Romania avem parte de ploi in toata tara si performanta pe vreme umeda este deosebit de importanta. Conditiile umede si gheata din mijlocul iernii pot fi deosebit de dificile pentru anvelope si ne-am asigurat ca acordam o pondere importanta modului in care acestea au rezistat atunci cand drumul devenea mai potrivit pentru barci cu vasle decat pentru patru roti.
In timpul acestui test, am efectuat tururi cronometrate in jurul circuitului umed, luand timpul mediu scurs. Aderenta laterala a fost masurata prin intermediul unui cerc umed de 60 m latime in care am accelerat pana cand masina a inceput sa piarda tractiune.
In cele din urma, pentru testul de franare, am incorporat sistemul de sine de ultima generatie, care asigura ca anvelopele ating de fiecare data aceeasi bucata de asfalt umed. Am efectuat acest test la distanta medie pe care o parcurg masinile pentru a opri de la 80 km/h.
Acest mecanism ne permite, de asemenea, sa vedem cum acvaplaneaza o masina; un aspect crucial al performantelor unei anvelope pe vreme ploioasa.
Testarea pe uscat
Un set bun de anvelope trebuie sa functioneze bine in orice conditii meteorologice, iar cele mai bune ar trebui sa fie capabile sa ofere o aderenta suficienta la viteze mai mari atunci cand este cald si uscat.
La fel ca in cazul testelor pe ploaie, am inceput testele pe uscat cu ture cronometrate pe circui. Din nou, am luat timpul mediu dupa o serie de curse. Am testat, de asemenea, performantele de franare pe uscat ale fiecarui pneu; de data aceasta, la o viteza mai mare de 100 km/h.
Testarea zgomotului
Zgomotul anvelopelor joaca un rol semnificativ in rafinamentul general al unei masini. Unele anvelope ofera performante deosebite, dar pot fi zgomotoase. In mod obisnuit, UE clasifica cauciucurile in functie de impactul asupra mediului al zgomotului produs de acestea.
In schimb, noi inregistram nivelurile de zgomot din interiorul masinii, deoarece consideram ca acesta este lucrul care ii preocupa cel mai mult pe soferi. Ne-am inregistrat constatarile in timp ce conduceam la 100 km/h pe un drum asfaltat neted.
Testarea economiei de combustibil
Pe masura ce preturile la combustibil au continuat sa creasca, nu a fost niciodata mai important sa va asigurati ca anvelopele nu va costa bani in plus la pompa. O crestere de 5% a rezistentei la rulare se traduce, de obicei, printr-o reducere de 1% a economiei de combustibil.
Toate anvelopele au fost testate prin masurarea puterii necesare pentru a deplasa masina cu anvelopele umflate la 30psi si apoi la 10psi.
Pret
Nu se poate scapa de unul dintre cei mai importanti factori care stau la baza deciziei soferilor de a alege un set de anvelope in detrimentul altuia.
Pretul pe care il platiti la service trebuie sa reprezinte un raport calitate-pret foarte bun, motiv pentru care l-am incorporat in punctajele noastre, astfel incat sa stiti daca intr-adevar merita banii in plus pentru o marca de cauciucuri in detrimentul alteia.